Ungarsk paprikagryte

Frå kokeboka til bjoerg

2 bokser hermetisk tomat.
1 pakke kremfløte(synes den blir best da ja)
2 løk skåret i terninger(av og til gul og av og til rød løk)

la putre en stund. 10 min eller noe mens du forbereder resten som skal i gryta: 

1 pk kjøttdeig. stekes før den haes i gryta.
6 skiver bacon stekes ikke før den haes i gryta. del i passe biter(av og til bruker jeg sånn stjernebaconpakke for det er akkurat nok. har og byttet ut bacon med røkesyre for å unngå kjøtt en gang).
Sjampingjong-fersk er best men boks er helt ok. mengen er helt ettersom man liker. jeg bruker ca 4 store ferske i skiver som jeg steker litt før jeg har oppi eller en stor boks ferdigskivede
2 paprika-i biter.
1 liten boks mais. 
1 til 2 spiseskjeer paprikakrydder-her må man smake ja!
salt og pepper-ca en t-skje av hver. 

putreputre en stund til. denne kan godt stå å vente på gjestene.

jeg bruker ris og baguetter m smør til.

No comments: