Hjemmelaget fiskegrateng

HJEMMELAGA FISKEGRATENG:

Jeg bruker blomkålsuppa i foregående innelgg som saus, men knekker i 2-3 eggeplommer. Muskattnøtt er veldig godt å rive oppi her, jeg må ha det for å få riktig smak på den hvite sausen min.

Eggehvitene stivpisker jeg, og vender forsiktig inn i blomkålsuppa/-sausen.

Ca. 800 gram med hvit fisk (torsk, sei, pangasius, hva enn du har tilgjengelig og liker) varmer jeg i sausen. Eventuelle rester av fiskekaker/-karbonader/-burgere slenges også gjerne oppi.

Et utvalg av grønnsaker (gulrøtter, brokkoli, erter - hva enn du har og liker) deles i passe små spisebiter og hvies oppi med fisken.

Makaroni er obligatorisk for oss, koker det ved siden av og putter i sausen sammen med alt det andre.

På toppen bruker griljermel/brødsmuler/strøkavring, men revet ost er også veldig godt!


Det skal jo inn i ovnen - 200 grader midt i ovnen i ca. 45 minutter om fisken er rå

No comments: